szerda, augusztus 14, 2013

Tutorial: Rózsák

Manikűrvadászos bejegyzésnél többen kértetek tutorialt a rózsákról. Nos, lássuk akkor hogyan készülnek ezek a kis imádni való rózsácskák, amik bármilyen alapszínt feldobnak.


Alap színnek egy franken lakkomat választottam, gyönyörű piszkos szürke színe van (1). Száradás után ha sötét az alapszín, akkor először fehérrel dolgozzatok, csináljatok kis pacákat, amik a rózsák lesznek. Az a jó ha nem túl szabályos, bár láttam olyan rózsákat is amik szabályos kör alakúak voltak, de nekem ezek jobban tetszenek. Lehet köztük olyan is, amik "lelógnak" a körömről, illetve kisebb-nagyobb rózsákat is készíthettek (2). Világos alapszínnél nem muszáj a fehér alap, rögtön a színes lakkot is használhatjátok (3). A kis pacákat egyszerűbb a lakk saját ecsetével kenni, de használhattok vékony, díszítő ecsetet is. Amíg szárad a rózsa alap, addig megfesthetitek a levelek alapját is (4). A fehér alapot száradás után töltsétek ki színnel (5). Ha ez is megszáradt akkor jöhet a rózsa "szirmok" festése. Ehhez mindenképp kell majd fehér, illetve egy az alap színnél világosabb szín. Ezt kikeverhetitek a fehérből és az alapszínből, de én jobb szeretek kicsit eltérő árnyalatokat használni. Jelen esetben a pirosra halvány rózsaszínt kentem. Először középre pöttyintetek egy pöttyöt (nem muszáj szabályosnak lenni), utána díszítő ecsettel kis vonalkákat húztok a pötty köré, kifelé haladva (6). Ne vigyétek túlzásba, ugyanis ugyanezt a fehérrel is meg kell csinálnotok (7). A vonalkák kicsit fedhetik egymást, de arra ügyeljetek, hogy mindhárom szín érvényesüljön, illetve meglegyen az összhang, ne legyen pl. fehérből túl sok. A lila alapszínhez egy kékesebb színt és fehéret használtam, illetve a levélkékre is húztam még egy csík világosabb zöldet (8). Ha minden megszáradt jöhet a fedőlakk és kész is van.




A színek keveréséhez valami műanyagot ajánlok, azon kicsit lassabban szárad a lakk mintha pl. papírra kennétek, illetve a műanyagról le is lehet mosni a lakkot, így akárhányszor használhatjátok.


Felhasznált lakkok:
Seche Coral, NYC Lincoln Square Lavender, Moyra 03, Aden 48, Aden 72, zöld MAX lakk (nincs rajta szám), China Glaze Electric Pineapple


Remélem a tutorialom segít majd a rózsák készítésében :)



2 megjegyzés: