csütörtök, január 21, 2016

Bundle Monster | stamping guides

ENGLISH version

Ma egy nagyon hasznos és izgalmas dolgot fogok bemutatni, ami szerintem egyedül a Bundle Monster kínálatában érhető el, bár javítsatok ki, ha tévednék, a nyomdázás világában nem vagyok a legtájékozottabb. Mindenesetre nagyon jó kis találmány ez.
Magyarul nem nagyon fordítanám le, így maradjon a "stamping guide" elnevezés, vagyis ezek olyan nyomdázási segédeszközök, amivel különböző alakzatokat nyomdázhatunk a már meglévő nyomdalemezeink segítségével.


Négyféle lemez vásárolható meg, de csak egyben, szettként árulják őket. Ez egy kicsit szívás, mert nem biztos, hogy pl. kezdő nyomdázóként valaki beruházna mind a négyre, lehet, hogy végül nem is tetszene neki ez a fajta díszítés, és így $16-ja bánja, ráadásul mi van ha csak az egyik lemez mintái tetszenek...(mondjuk össze lehet állni közös rendeléshez). Viszont tapasztalt nyomdázóknak már csak vérfrissítés (illetve a nyomdaszenvedély :D) szempontjából is "must have" darabok lehetnek.
Maguk a lemezek fémből készültek, kb. olyan vastagok mint egy átlagos nyomdalemez.

A nyomdázási folyamat a következőképpen fog kinézni: rákened a nyomdalakkot a nyomdalemezre, lehúzod a felesleget, ráhelyezed a lemezre a stamping guide-ot és azon keresztül nyomdázol, így a nyomdapárnán az adott alakzat lesz csak látható. Ez a folyamat talán magától értetődő, de Instagramon az egyik lány azt hitte, hogy a stamping guide-ot a körmünkre kell rakni, úgyhogy ezért írtam le magát a nyomdázás menetét, hogy ez egyértelmű legyen. 


Egy kis gyakorlással nagyon egyszerűen lehet őket használni, de van pár dolog amit tanácsként megjegyeznék. Én teljes tudatlansággal kezdtem neki a nyomdázásnak, nem olvastam utána, az ilyesmihez én túl lusta vagyok, meg hát saját kárán tanul a legjobban az ember :D
- Először is érdemes olyan nyomdalakkal kezdeni nyomdázni ami lassabban szárad (pl. Mundo de Unas), én persze nekiálltam a kb. leggyorsabban száradó Essie metálos lakkommal (Penny Talk). A lassú száradás azért előny, mert plusz lépésként beékelődik a stamping guide lemezre helyezése, és ez főleg a kezdeti, gyakorlatlan időszakban hosszúra nyúlhat és ránk száradhat a lakk.
- A mintákat (lemezeket) meg kell választani, mert egy nagyon szétszórt mintával nem fog jól kinézni a dolog, olyan mintákat kell keresni ami eléggé tömött, eléggé sok vonal van benne, hogy a stamping guide által kialakított körvonalak kontúrosak legyenek.
- A kemény, régi típusú (pl. olcsó rózsaszín ebayes) nyomdázókkal nem fog működni, csak a puhákkal, mert ezek bele tudnak süppedni a stamping guide alakzatjaiba és így veszik fel a mintát. Nekem legjobban a Creative Stamper-rel működött a dolog, az vette fel a legélesebb szélű mintákat, de a másik (piros, Bundle Monster) is teljesen jól működött.
- Ha lassan száradó a nyomdalakkunk és tudunk szépen középre (vagy ahová akarunk) nyomdázni, akkor akár rögtön a párnáról nyomdázhatunk is tovább, de igazából ezek a stamping guide-ok matrica készítésre lettek kitalálva. Én mindent matricázok egyébként is, úgyhogy nekem ez sosem plusz lépés, egyszerűen nem tudok szépen középre, párhuzamosan nyomni a párnáról.
- Ez már csak gyakorlás kérdése lesz, de rá kell jönni, hogy mekkora nyomással nyomjuk le a nyomdapárnát, mert ha túl erősen nyomjuk, akkor a minták szélein egy picit túlfolyhat a lakk. A következő képek az első 5 próbálkozásom egyikei, elég szépek, tehát tényleg könnyen rá lehet jönni a nyitjára (ráadásul az Essie lakkal nyomdáztam), de azért egy kis túlfolyás látható itt-ott.


Na és akkor most lássuk egyenként a négy lemezt és 1-1 manikűrt velük.


Ez az egyik kedvenc lemezem, jó kis geometrikus minták vannak rajta. Négyféle alakzatot próbáltam ki, mindegyik körmömre más került. A nyomdalakk tehát az Essie Penny Talk volt, az alap pedig az El Corazon Cosmos (hamarosan lesz poszt mindkettőről), a nyomdalemez pedig a Bundle Monster BM-XL155. Ezekre a mintákra épp rámondhatjuk, hogy akár ollóval ki is vághatjuk őket, de így tuti, hogy egyforma, párhuzamos alakzatokat kapunk.




Ez a lemez a legkevésbé érdekes számomra egyedül a kör, szív és a csillag az ami lázba hozott, ráadásul a legtöbb minta túl széles a körmömre, bár az említett három alakzatból a kisebb változatok pont kényelmesen elférnek. Nyomdalakk a Mundo feketéje, Alap az El Corazon Nymph és egy kis dry brush Essie Leggy Legend, a nyomdalemez a Born Pretty Store BP-L013.




Ezzel a lemezzel francia vagy félhold manikűröket készíthetünk, illetve a felső sor a takarítást könnyítheti meg ha nem rendelkeznénk még valami lehúzható kencével amit nyomdázás előtt a bőrünkre kenünk. Mivel a francia manikűr minden formájától borsózik a hátam (legalábbis magamon), ezért úgy gondoltam, hogy egy ruffian manikűrt készítek. Nyomdalakk ismét a Mundo fekete, alap az Avon Moonbeam, a nyomdalemez a Bundle Monster BM-XL154.




Az utolsó lemez is geometrikus mintákat tartalmaz, innen is próbáltam mintél több motívumot felhasználni. Nyomdalakk a Moyra bronz Metal Effect-je, alap az Avon Eclipse, a nyomdalemez a Born Pretty Store BP-21. És megint csak elcsodálkozom, hogy mennyire jó a zöld/teal és a bronz együtt 💙



Amint látjátok tényleg nagyon egyszerű ezeket a segédeszközöket használni, szerintem bármelyik nyomdázásra alkalmas lakkal használható, hiszen a Mora és az Essie lakkok metálosságuk miatt kifejezetten gyorsan száradnak.
Nagyon jó móka használni őket, ráadásul a "megunt" lemezeink új értelmet nyerhetnek.
Én tényleg csak ajánlani tudom őket, nyomdaőrülteknek szinte kötelezővé tenném :D

ITT tudjátok megrendelni a bundlemonster.com webshopból.

Bundle Monster Social Media:
Website: www.bundlemonster.com
Facebook: www.facebook.com/bundlemonster
Twitter: www.twitter.com/bundlemonster
Pinterest: www.pinterest.com/bundlemonster
Instagram: www.instagram.com/bundlemonster
Google+:  plus.google.com/+bundlemonster808
Youtube:  www.youtube.com/user/bundlemonster


Na mit szóltok ehhez a "találmányhoz"? Izgi, ugye?

9 megjegyzés:

  1. Olyan jó játék ez is :). Nekem csak a Moyra formakártyái vannak meg. Azokon is hasonló minták vannak és bár azok műanyagok, jól muzsikálnak.

    VálaszTörlés
  2. A francia/félhold sablon az első és egyetlen, amire azt mondom, hogy esetleg van értelme számomra, de a többit egészen biztos, hogy nem használnám ki. Mindenesetre szépséges manikűröket készítettél velük :)

    VálaszTörlés
  3. Wáó, ez tök jó ötlet! ^^

    VálaszTörlés
  4. Huu nagyon szépek a manikűrök. Szuperek a sablonok.💜

    VálaszTörlés
  5. Igen, Moyráéknak is van ilyen már. ;)
    A manikűrök, mint mindig, szuperek lettek. :) És amúgy nekem sem volt eleinte érthető a használata, szóval jó, hogy leírtad. ^^
    Amúgy Ciiska kitalált egy sokkal olcsóbb verzióját ennek a módszernek; gyakorlásnak is tökéletes az, és még fel is tudjuk mérni, hogy érdekel-e ez a fajta díszítés vagy sem. :) Remélem nem gond, ha linkelem: https://www.facebook.com/unalomuzesalapfokon/posts/897983453650327

    VálaszTörlés
  6. A ruffian manikűr a kedvencem, de amúgy a többi minta is jó ötlet :)

    VálaszTörlés
  7. Jók lettek ezek a manik, de én egyelőre nem érzem szükségét a lemezek beszerzésének. Amúgy én is mindig matricázok, a direkt nyomdázást nem nekem találták fel. :D

    VálaszTörlés
  8. A manik szépek, de tuti nem veszek ilyet, valahogy nem villanyoz fel a technika.

    VálaszTörlés