csütörtök, augusztus 01, 2013

A nagy DIY post


Ahogy ígértem, ma megmutatom azokat az ékszereket amiket félkész állapotban már láttatok. Nem csináltam hozzá tutorialt, de leírok nagyjából mindent amit tudnotok kell az elkészítésükről.
Felelevenítésképpen:

Szóval innen indultunk ki (a sárga hurkák is fehérek voltak, csak azok már le lettek festve körömlakkal). Amire mindenképp szükség van: levegőn száradó gyurma (ez igazából nem gyurma, hanem mész alapú valami, tehát sokkal nehezebb formálni ment egy átlagos gyurmát, de pár csepp vízzel megoldható) és drót. A drótot azért tettem bele, hogy biztosabb legyen a tartása, egy kis rugalmasságot is ad neki (pl. a karkötőknek) illetve az én dolgom is megkönnyíti a formázásnál. Először a drótot kell olyan alakúra tekerni amilyenre az ékszerünket akarjuk (ajánlom, hogy 2 drótszálat összetekerve alkalmazzunk) és e köré kell a gyurmát odaügyeskedni. Nem muszáj nagyon pontosra, simára dolgoznunk, mert száradás után csiszolópapírral vagy akár papír alapú körömreszelővel könnyen alakíthatunk rajta, simává csiszolhatjuk a felületét, ami nagyon fontos, hogy később sikeresen fel tudjuk rá vinni a fóliát.
Miután lecsiszoltuk kenjük be valamilyen lakkal (én víz alapút használtam, lentebb lesz mindenről kép), hogy a porózusságot kiküszöböljük. Ha megszáradt, akkor erre jöhet a körömdíszítésből már jól ismert fólia a hozzá való ragasztóval. Kisebb területeket fedjünk le a fóliával és azt kenjük át megint lakkal. Azért kenjük át rögtön lakkal, mert a fogdosástól veszít a fényéből a fólia, így fixálhatjuk azt. Ha egyenetlen a felület és nem ragad rá mindenhol a fólia akkor sem kell megijedni, a résbe kenni kell lakkot, ki kell egyenlíteni a felszínt és még egy réteg fólia már működni fog.
Nagy vonalakban ennyi. Igaz nem tökéletes króm hatású, de még így is a legjobb amikkel eddig próbálkoztam. 
És most jöjjenek a képek, először az anyagokról, eszközökről, a gyurmáról külön is mutatok képet:

A gyurmát mindig nedvesen kell tartani, illetve jól le kell zárni, plusz zacsiba tenni, mert ha kiszárad akkor mehet a kukába. Nekem ez már kb. 1 éves és még mindig semmi baja, a zacsijába önteni kell mindig egy kis vizet és ezzel el van intézne a frissen tartása.
És akkor az elkészült ékszerek:
Itt egy kis farigcsálásra volt szükség, mert nem fért bele a kupakba a hurkácska :D De egy sniccer vagy kis kés gyorsan helyrehozza a hibát, könnyen faragható az anyag. És utána már csak bele kell ragasztani a kupakba. Egyébként áldom az eszem, hogy megrendeltem az E6000 ragasztót, egy istenkirály. Kevés is elég belőle, de ragaszt rendesen. Viszont a pillanatragasztóval szemben sokkal kezelhetőbb az állaga, a bőrről, körömről is le lehet szedni, hasonló a technokolhoz, mégis ezerszer jobban ragaszt.



Ezt a kedvenc neon lakkommal festettem ki, de nem narancssárga!!!! Hanem olyan pink/narancs keverék. De tudjátok...a fényképezőgép nem csípi a neont :(

Ez csak egy sima nyaklánc, fém csövecskével, de ezt is most csináltam, gondoltam megmutizom :)




Bocsi a sok képért, de muszáj volt :) Amit okultam ezekből az ékszerekből az az, hogy a következő adagot simábbra jobban mondva kevésbé rusztikusra kell csinálnom, mert elég sokat kellett bajlódnom a kis lyukakkal, egyenetlenségekkel. 
Mindenesetre nekem nagyon tetszenek, főleg a nyakláncok, a kék köves karkötő és a nyílvesszős karkötő. Már megvannak a további tervek is, szépen le vannak firkálva egy fecnire, szóval majd jövök még ilyen gyurmás/fóliás ügyködéssel. Továbbá átlátszó műanyagból készült ékszerek is tervben vannak egy ideje. Szóval nem unatkozom. :D
További szép napot Nektek, holnap pedig  Belle Sauvage kollekcióval várlak Titeket :)


3 megjegyzés:

  1. Egytől egyig mind fantasztikus lett, gyönyörű és nagyon ötletes az összes *-* A kedvencem a narancssárga nyaklánc. De az első, fülbevaló-nyaklánc szett is imádni való.
    Nálam is most van tervben két DIY ékszer, remélem holnap végre eljutok boltba is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen. Igen, az a baj, hogy rám is mindig akkor jön rám a kreatívkodás amikor nincs hozzá alapanyag :D de egy időre betáraztam ebayről, úgyhogy most egy darabig nem lesz rá gondom :)

      Törlés
  2. húú ezek nagyon jó, de kár hogy én nem tudok ilyet.... :(

    VálaszTörlés